Focus op hoe we ons onderwijs vormgeven en reflectie op de eigen leerkrachtvaardigheden; daar moet tijd en ruimte voor gemaakt worden in een PLG

Wanneer u kiest om te werken met PLG’s / Leerteams of ontwikkelteams is het belangrijk dat alle teamleden weten wat dit inhoudt en wat ieders rol, professionele ruimte en verantwoordelijkheden zijn.  Maar wat werkt nu binnen uw team? En wat past bij de (gewenste) professionele cultuur? Daar ondersteun ik u graag bij.

Uitgangspunt van KLEO Onderwijs is de focus op het onderwijsgesprek. Misschien herkent u het; er ligt een vraagstuk, er wordt onderzoek gedaan en vanuit daar gekeken welke methode het beste past. KLEO Onderwijs daagt u uit binnen een PLG de ruimte te nemen om de HOW stevig te voelen. Hoe ziet ons onderwijs eruit? Wat vraagt dit aan kennis, vaardigheden of gedrag? Wat is ieders eigen kijk en overtuiging? Vanuit die diepere reflecties en ontdekken in de eigen praktijk maakt u uw onderwijs steviger. De middelen (bv methodes) volgen daarna. Hier help ik u graag bij, passend bij uw ontwikkelvragen.

Het eigenaarschap hoort altijd bij het team te liggen. Om te komen tot een goede start en/of verdieping van deze manier van werken ziet u in onderstaand schema een aantal mogelijkheden tot begeleiding.


(klik op de afbeelding om te vergroten)

 

Afhankelijk van de behoefte van uw school of bestuur kijken we samen naar de meest effectieve manier van begeleiding. Ik nodig u van harte uit contact op te nemen. Uiteraard kunt u ook altijd bellen naar  Mirjam Kleppe op 06-20055234 of een mail sturen naar info@kleo-onderwijs.nl